Udostępnienie danych osobowych
Nazwa usługi:
UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH |
Lista dokumentów wymaganych do realizacji usługi: - wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL lub wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych, - wykazanie interesu prawnego lub faktycznego - w przypadku załatwiania sprawy za pośrednictwem innej osoby -pełnomocnictwo, - dowód uiszczenia opłaty Dane z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL udostępniają wyłącznie organy |
Miejsce złożenia wniosku: Urząd Gminy Kotlin, pokój nr 4 (ewidencja ludności) |
|
Opłaty: 1) nieodpłatnie: - organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze, - Policji, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służbie Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celno-Skarbowej, Żandarmerii Wojskowej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Ochrony Państwa, Centralnemu Biuru Antykorupcyjnemu, Szefowi Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych, organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim), - komornikom sądowym - wyłącznie w zakresie niezbędnym do prowadzenia przez nich postępowania egzekucyjnego lub zabezpieczającego albo wykonywania postanowienia o zabezpieczeniu spadku lub sporządzania spisu inwentarza, - państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych, określonych w odrębnych przepisach, - Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi – w zakresie danych osób poszukiwanych. 2) odpłatnie: - osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny, - jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą, - innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą, - podmiotom odpowiedzialnym za system identyfikacji elektronicznej oraz podmiotom wydającym środki identyfikacji elektronicznej w systemie identyfikacji elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1579 oraz z 2018 r. poz. 650 i 1544) w celu wydania środka identyfikacji elektronicznej. Opłata za udostępnienie danych jednostkowych - 31zł, płatna na konto Urzędu Gminy Kotlin nr: 41 1020 2212 0000 5102 0027 6956 - pełnomocnictwo – 17 zł |
Czas realizacji: Niezwłocznie Odmowa udostępnienia danych z ww. rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej. |
Tryb odwołania: W przypadku wydania decyzji odmownej możesz się odwołać do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu za pośrednictwem Urzędu Gminy Kotlin, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. |
Podstawa prawna: · ustawa z 24.09.2010 r. o ewidencji ludności; · rozporządzenie Rady Ministrów z 22.12.2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL; · rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z 21.12.2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego; · ustawa z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; · ustawa z 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych. |
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Wniosek o udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkaców oraz rejestru PESEL (495.7kB) |
Metadane
Źródło informacji: | Milena Woźniak |
Data utworzenia: | 2019-02-04 09:55:10 |
Wprowadził do systemu: | Wanda Margiela |
Data wprowadzenia: | 2019-02-04 09:55:26 |
Opublikował: | Wanda Margiela |
Data publikacji: | 2019-02-04 09:56:31 |
Ostatnia zmiana: | 2021-08-27 12:48:24 |
Ilość wyświetleń: | 763 |