Nazwa usługi:

UDOSTĘPNIENIE DANYCH OSOBOWYCH

Lista dokumentów wymaganych do realizacji usługi:

-        wniosek o udostępnienie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL lub wniosek o udostępnienie danych w trybie jednostkowym z Rejestru Dowodów Osobistych,

-         wykazanie interesu prawnego lub faktycznego

-        w przypadku załatwiania sprawy za pośrednictwem innej osoby -pełnomocnictwo,

-        dowód uiszczenia opłaty

Dane z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL udostępniają wyłącznie organy
gmin.
Dane z Rejestru Dowodów Osobistych udostępniają minister właściwy do spraw
wewnętrznych oraz organ gminy.

Miejsce  złożenia wniosku:

Urząd Gminy Kotlin, pokój nr 4 (ewidencja ludności)

 

 

Opłaty:

1)      nieodpłatnie:

-        organom administracji publicznej, sądom i prokuraturze,

-        Policji,  Straży  Granicznej,  Straży  Marszałkowskiej,  Służbie  Więziennej, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celno-Skarbowej,  Żandarmerii  Wojskowej,  Agencji  Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Ochrony Państwa, Centralnemu Biuru  Antykorupcyjnemu,  Szefowi  Krajowego  Centrum  Informacji Kryminalnych, organom wyborczym i strażom gminnym (miejskim),

-        komornikom sądowym - wyłącznie w zakresie niezbędnym do prowadzenia przez  nich  postępowania  egzekucyjnego  lub  zabezpieczającego  albo wykonywania  postanowienia  o  zabezpieczeniu  spadku  lub  sporządzania spisu inwentarza,

-         państwowym  i  samorządowym  jednostkom  organizacyjnym  oraz  innym podmiotom    w  zakresie  niezbędnym  do  realizacji  zadań  publicznych, określonych w odrębnych przepisach,

-        Polskiemu  Czerwonemu  Krzyżowi    w  zakresie  danych  osób poszukiwanych.

2)      odpłatnie:

-        osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny,

-        jednostkom  organizacyjnym,  w  celach  badawczych,  statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą,

-        innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą,

-        podmiotom  odpowiedzialnym  za  system  identyfikacji  elektronicznej  oraz podmiotom  wydającym  środki  identyfikacji  elektronicznej  w  systemie identyfikacji  elektronicznej  zgodnie  z  ustawą  z  dnia  5  września  2016  r.  o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej (Dz. U. poz. 1579 oraz z 2018 r. poz. 650 i 1544) w celu wydania środka identyfikacji elektronicznej.

 

Opłata za udostępnienie danych jednostkowych - 31zł, płatna na konto Urzędu

Gminy Kotlin  nr: 41 1020 2212 0000 5102 0027 6956

- pełnomocnictwo – 17 zł

Czas realizacji:

Niezwłocznie

Odmowa udostępnienia danych z ww. rejestru następuje w drodze decyzji administracyjnej.

Tryb odwołania:

W przypadku wydania decyzji odmownej możesz się odwołać do Wojewody Wielkopolskiego w Poznaniu za pośrednictwem Urzędu Gminy Kotlin, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Podstawa prawna:

·         ustawa  z 24.09.2010 r. o ewidencji ludności;

·         rozporządzenie Rady Ministrów z 22.12.2017 r. w sprawie opłat za udostępnienie danych z rejestrów mieszkańców oraz rejestru PESEL;

·         rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z 21.12.2018 r. w sprawie określenia wzorów wniosków o udostępnienie danych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL oraz trybu uzyskiwania zgody na udostępnienie danych po wykazaniu interesu faktycznego;

·         ustawa z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;

·         ustawa z 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych.